درون‌گرایی ممنوع، این‌جا برزیل است
دانستنی های گردشگری راه خیال سفر 23 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه





درون‌گرایی ممنوع، این‌جا برزیل است





Brazil پر جنب و جوش و رنگارنگ همیشه چیزی برای شگفت‌زده کردن شما دارد!

«برزیل» پنجمین کشور بزرگ جهان و بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. هر نقطه از آن شگفتی خاصی دارد که برای بیننده آن تجربه‌ای ناب به‌حساب می‌آید.

برای آشنایی با این عجایب، همراه ما باشید.







در برزیل 211000000 نفر زندگی می‌کنند. آن‌ها با این آمار رتبه ششمین کشور پرجمعیت دنیا را از آن خود کرده‌‌اند.

برزیل به دلیل وسعت زیاد اش، 4 منطقه زمانی دارد. با این حساب غروب خورشید برای هر نقطه از کشور در یک زمان خاص اتفاق می‌افتد!

بسیاری از مردم دنیا گمان می‌کنند که پایتخت برزیل Rio de Janeiro است اما در اصل Brasilia پایتخت کشور است. 

حدود 60% از جنگل‌های بارانی آمازون در برزیل قرار گرفته است (2.3 میلیون مایل) و باعث شده تا این منطقه محل زندگی گونه فراوانی از حیوانات باشد. هم‌زمانی این حجم از درخت و بارش باران باعث شده اکسیژن فراوانی تولید شده و از این رو به این بخش از کره زمین لقب the lungs of the Earth یا همان «ریه‌های زمین» داده شده است. 

تنها کشوری که در آمریکای جنوبی مردم آن به زبان پرتقالی صحبت می‌کنند، برزیل است. زبان سایر کشورها عموما زبان اسپانیایی است. 

Amazon دومین رودخانه طولانی جهان بعد از Nile در قاره آفریقا است که از برزیل می‌گذرد. «مار سبز آناگوندا» و «دلفین» از حیوانات شاخص این رودخانه هستند. 

میان سبزی پرچم برزیل، کره‌ای آبی رنگ با 27 ستاره وجود دارد و جمله Order e Progresso به معنی «نظم و پیشرفت» روی نوار سفید رنگی، دور آن قرار گرفته است. 

Feijoada که شامل لوبیای سیاه همراه با گوشت خوک یا گاو خورش شده است، از محبوب‌ترین غذاهای مردم برزیل می‌باشد.

تنها برزیل است که تاکنون توانسته 5 بار برنده فینال جام جهانی فوتبال باشد.

بزرگ‌ترین کارنوال رقص و موسیقی جهان با جمعیت تقریبی 2 میلیون نفر هر سال در Rio de Janeiro برگزار می‌شود. 

برزیل بزرگ‌ترین کشور تولید کننده «قهوه» در دنیا است.

برزیلی‌ها بیشتر از ایتالیایی‌ها عاشق پیتزا هستند! روزانه چیزی در حدود 1.5 میلیون از این غذای لذیذ در این کشور خورده می‌شود.

اگر در سفر به برزیل ناگهان کسی در خیابان شما را بوسید اصلا تعجب نکنید! این کار در فرهنگ مردمان این کشور بسیار عادی بوده و فرد خوشحال می‌تواند برای ابراز آن حتی یک توریست غریبه را ببوسد.












و در آخر، در برزیل چیزی به اسم «درون‌گرایی» معنا ندارد! آن‌ها معتقدند اگر می‌خواهید کسی را از پوسته خود بیرون بیاورید، او را با فرهنگ برزیل آشنا کنید. کافی است باهم سری به یک زمین فوتبال بزنید!









با ما همراه باشید

راه خیال سفر



مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O