تایلند، با لبخند وارد شوید
دانستنی های گردشگری راه خیال سفر 11 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه



تایلند، با لبخند وارد شوید




برای اینکه Thailand مقصد سفرما باشد، دلایل زیاد و البته مهمی وجود دارد. 

رشته کوه‌های سرسبز شمال، گربه‌های Siamese، سواحل خیره کننده جنوب، ملاقات با راهبان بودایی، بازدید از کاخ های سلطنتی و گشت و گذار در بیش از 100 پارک ملی، دلایلی خوبی برای سفر به این نقطه از جهان هستند. 

«تایلند» نیز مانند هر کشوری در فرهنگ خود حقایقی نهفته دارد که دانستن برخی از آن‌ها برای گردشگران نیز می‌تواند جالب باشد. آشنایی با این نکات شاید در سفر به تایلند برای شما مفید باشد!












یک تایلندی، همیشه لبخند بر لب دارد و شاید به همین علت است که تایلند را Land of Smiles می‌نامند! لبخند، شکل ظریفی از برقراری ارتباط میان مردم است. جالب است بدانید مردم تایلند حتی برای ابراز مخالفت با شما نیز لبخند به لب دارند!

نقش «فیل» ها در اقتصاد و فرهنگ این کشور بسیار اهمیت دارد. در اوایل قرن بیستم جمعیت فیل‌ها به حدود 400000 نیز رسید. فیل نماد قدرت در تایلند و بسیار محترم است! در بسیاری از آثار هنری این سرزمین نقش فیل‌ها دیده شده و حتی تا سال 1917 تصویر آن روی پرچم کشور نیز بوده است. 

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit نام کامل شهر Bangkok، پایتخت تایلند است. این نام طولانی ریشه در زبان «سانسکریت» دارد و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. بانکوک، در صدر فهرست گردشگری دنیا قرار دارد و در سال 2021 پربازدیدترین شهر جهان بوده است. 

حدود 93% از جمعیت تایلند «بودایی» هستند. «بودیسم» به دلیل رواج زیاد تأثیر مهمی بر فرهنگ این کشور داشته است. این تأثیر به اندازه ای عمیق است که بخش سفید پرچم تایلند نماد بودیسم است و هم‌چنین 2 مجسمه بزرگ به نام های Great Buddha  (با 300 فوت ارتفاع در شمال تایلند، که ساخت آن 18 سال طول کشید) و reclining Buddha (با ارتفاع 150 فوت، در سال 1832 در معبد Wat Pho ساخته و با ورق طلا پوشانده شده است)، از مهم‌ترین نمادهای این دین در تایلند هستند. 

Prathet Thai به معنی «سرزمین آزادگان»، لقبتایلند است زیرا تنها کشوری در جنوب شرقی آسیاست که هیچ‌گاه مستعمره کشوری دیگر نبوده است! مردم این کشور به تاریخ خود افتخار می‌کنند و این در سرود ملی ایشان نیز شنیده می‌شود. 

تایلند همیشه چیزی برای شگفت‌زده کردن شما دارد. یکی از برجسته‌ترین آن‌ها جشن‌هایی هستند که با اهدافی خاص برگزار می‌شوند. Songkran Festival (آب ریختن روی افراد به نشانه پاک‌سازی و ریختن آب معطر روی مجسمه‌های بودا با شروع سال نو در 13 AprilLopburi Monkey Banquet Festival (غذاهایی مثل موز و تخم مرغ برای میمون‌ها پخته شده و آن‌ها اجازه دارند آزادانه، بیرون از معابد این غذاها را بخورند) و Surin Elephant Round-Up (در ماه November فیل‌ها مهارت‌هایی چون فوتبال و طناب‌کشی را به معرض نمایش می‌گذارند)

تنوع خوراکی در تایلند به اندازه‌ای بالاست که تنها 5000 نوع برنج و 234 نوع میوه در آن وجود دارد! jasmine rice یکی از محبوب ترین نوع برنج‌ها و Durian میوه‌ای است که بویی شبیه به فاضلاب دارد و خوردن آن در برخی مکان‌های عمومی ممنوع است! البته قیمت نوع بزرگ آن چیزی در حدود صدهزار دلار است. درضمن اگر اهل تست کردن مزه‌های خاص هستید حتما «جیرجیرک سرخ شده نمکی» را که طعمی شبیه به چیپس دارد امتحان کنید!












به یاد داشته باشید برای داشتن یک سفر به‌یادماندنی به تایلند، برای ورود به معابد لباس پوشیده و آزاد به تن کنید، حتما برای ورود به خانه‌ها، معابد و حتی برخی مغازه‌ها کفش‌های خود را دربیاورید، هرگز به سر افراد دست نزنید زیرا در باور مردم تایلند سر عضوی مقدس است که نباید لمس شود، موقع شنیدن سرود ملی که روزی 2 بار پخش می‌شود حتما بی حرکت بایستید، با دست به افراد اشاره نکنید، برای سلام و احوال پرسی wai انجام دهید و حتما حتما حتما لبخند بزنید...










با ما همراه باشید

راه خیال سفر





مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O