اسپانیا ترکیبی شگفت انگیز
دانستنی های گردشگری راه خیال سفر 09 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه





اسپانیا ترکیبی شگفت انگیز




Spain ترکیبی عالی از خورشید، غذاهای لذیذ و تاریخ شگفت انگیز است. 

مسافران «اسپانیا» مجذوب جغرافیا، موسیقی و سنت‌های متمایز آن می‌شوند. 

اسپانیای پرشور چیزهای زیادی برای دیدن و هم‌زمان انجام دادن دارد. موزه‌ها، صومعه‌ها، کوه‌ها تنها بخشی از این اکتشاف بزرگ است.

برای هر گردشگر قطعا جذاب خواهد بود تا قبل از سفر به اسپانیا حقایقی درمورد آن بداند. جالب است بدانید دانستن برخی از این حقایق در عین حال که راهنمای خوبی برای سفر هستند، برایتان جالب نیز خواهند بود! 











نزدیک به 45% روغن زیتون جهان در اسپانیا تولید می‌شود. سالانه 300 میلیون زیتون در شهر «آندلس» منحصرا برای تولید این حجم از روغن برداشت می‌شود. 

اسپانیا یکی از برترین تولیدکنندگان شراب جهان به‌شمار می‌رود. هر منطقه از آن انگور منحصربه‌فرد خود را دارد.  Cava و Rioja از به‌نام ترین آن‌ها هستند. 

پس از Italy و China، اسپانیا با داشتن گنجینه‌های ارزشمندی چون کاخ Alhambra در Cordoba، در سایت میراث جهانی یونسکو رتبه سوم جهانی را دارد. 

تراکم بالای رستوران و بار در اسپانیا باعث شده تا حتی مردم محلی شهرهای کوچک نیز همیشه خوشحال به‌نظر بیایند! با حدود 260000 بار در سراسر کشور، همیشه جایی برای توقف و خوردن نوشیدنی خواهید داشت!

در اسپانیا مردم به صورت قانونی 2 نام خانوادگی دارند. در این سنت رایج افراد هم ‌زمان از نام خانوادگی مادر و پدر خود استفاده می‌کنند. 

La Sagrada Família، کلیسایی عظیم که از سال 1882 هم‌چنان در حال ساخت و پیشرفت است، نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این شاهکار توسط معمار مشهور Antoni Gaudí طراحی شده است.

قدیمی ترین رستوران جهان به نام Sobrino de Botín که فعالیت خود را از سال 1725 در شهر Madrid آغاز کرده است، هم چنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در این رستوران ‌می‌توانید طعم برجسته ترین غذاهای اسپانیایی را تجربه کنید. 










Bull running یا همان «دویدن گاو نر» از هیجان انگیزترین جشنواره های اسپانیاست که هر سال در Pamplona برگزار می‌شود. در این رویداد خاص شرکت‌کنندگانی از گوشه و کنار جهان حضور پیدا می‌کنند. 

اسپانیا جشنواره معروف  فرهنگی دیگر نیز دارد. La Tomatina که از سال 1945 و به صورت مبارزه بداهه در رژه Buñol آغاز شد و از آن زمان این جشن پرشور به سنتی پرطرفدار تبدیل شده است.

زبان رسمی در اسپانیا Castilian یا همان Castellano است. برخی کارشناسان معتقدند این زبان هم‌چنان قدیمی‌‌‌‌‌ترین زبان اروپاست اما جالب این‌جاست که هر منطقه از این کشور زبان رسمی خود را دارد. مثلا در Catalan زبان رسمی Galician، Basque وEuskara است. 

بنابر باور مرسوم،  Coca-Cola ریشه در فرهنگ آمریکایی دارد اما اسپانیایی ها مدعی هستند که 2 سال قبل از تأسیس رسمی این شرکت در آمریکا و در سال 1885 میلادی Juan Muntane Carbonell نوشیدنی ای با این مشخصات را ابداع کرده است!

در اسپانیا میانگین طول عمر 83 سال است که یکی از بالاترین اعداد برای امید به زندگی در جهان به‌شمار می‌رود. کارشناسان استفاده از سبزیجات، میوه‌های تازه و درکنار آن رعایت بهداشت فردی را از عوامل مهم این قضیه می‌دانند. 

Paella غذای ملی و محبوب اسپانیاست که در دنیا نیز با دستورالعمل‌های مختلف طبخ می‌شود. paella واقعی تنها برنج و ادویه دارد. البته بسیاری از مردم غذاهای دریایی و سبزیجات را با آن ترکیب می‌کنند. 

در نیمه شب سال نو میلادی مردم اسپانیا به رسم هر سال و برای کسب موفقیت در سال جدید، با  هر زنگ ساعت و شمارش معکوس 1 عدد انگور (درکل 12 عدد) می‌خورند! 














اسپانیا مقصدی عالی ست که فرصتی استثنائی برای کشف حقایق بی‌شمار به ما می‌دهد. در سفر به این منطقه تاریخی-فرهنگی علاوه بر لذتی دلپذیر، بی‌شک خاطراتی فراموش نشدنی خواهید داشت. 








با ما همراه باشید

راه خیال سفر






مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O