سفر کنید تا شاد و خلاق باشید
دانستنی های گردشگری راه خیال سفر 10 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه




سفر کنید تا شاد و خلاق باشید





در دنیای امروز «Tourism» یکی از بزرگ ترین و البته مهم‌ترین صنعت ها به‌شمار می‌رود.

«صنعت گردشگری» در زمینه اشتغال جزو برترین‌ها در جهان است. در انگستان تقریبا از هر 10 نفر یک نفر در این حوزه مشغول به کار است. گردشگری هم در آسمان و هم در زمین موقعیت‌های متنوع کاری را برای افراد علاقه‌مند فراهم کرده است.

27 سپتامبر در تقویم «روز جهانی گردشگری» نام گرفته است. 

گردشگری نیز  مانند هر رویدادی، حقایق و شگفتی‌های خود را دارد. در ادامه با چند نمونه از آن آشنا خواهید شد.










خلبان و کمک خلبان قبل از پرواز با هواپیما، یک وعده غذایی را نمی‌خورند. آن‌ها با این کار از خطر مسمویت هم‌زمان هردونفر جلوگیری می‌کنند.

در اسکاتلند، بین جزایر Westray با هواپیما تنها 47 ثانیه فاصله است. این کوتاه‌ترین پرواز تجاری جهان به‌شمار می‌آید!

بوئینگ 747 می‌تواند سوخت کافی برای 4 بار حرکت یک خودرو به دور سیاره زمین را در 8 مخزن خود به طور هم‌زمان نگه دارد. این عدد برابر با 57164 گالن است. 

غلی‌رغم باور رایج، به دلیل فشار کابین، ارتفاع هواپیما و هوای رقیق بیرون، امکان باز کردن درب هواپیما به هیچ عنوان وجود ندارد. پس صحنه‌هایی که در فیلم‌ها می‌بینید را به هیچ وجه باور نکنید!

طولانی‌ترین پرواز جهان به مدت 19 ساعت (بدون توقف) بود که از New York به Sydney در استرالیا انجام شد. این پرواز آزمایشی با حداکثر سوخت و حداقل بار و مسافر انجام شد که در اصل جنبه تحقیقاتی داشت و برای بررسی تندرستی مسافران و خدمه پرواز انجام شد. 

Jet lag در سفر غرب به شرق کمتر شما را اذیت خواهد کرد. مهم‌ترین دلیل آن این است که بدن ما با بیدار ماندن راحت‌تر از بیدار شدن زودتر از حد معمول کنار می‌آید.

آیا تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که هنگام پرواز طعم خوراکی‌ها متفاوت می‌شوند؟ مهم‌ترین دلیل آن ارتفاع زیاد و کمبود رطوبت است که حس بویایی افراد را تحت تأثیر قرار داده و حس چشایی نیز درپی آن تغییر می‌کند. 







برای مشاهده شرایط ویزای تضمینی شنگن اینجا کلیک کنید







سفر شما را خلاق‌تر می‌کند. پس از بازگشت از سفر دیدگاه تان مثبت و خلاقیت تان بیشتر خواهد شد! هم‌چنین مطالعات جدید نشان می‌دهد رفتن به تعطیلات خطر ابتلا به بیماری قلبی در افراد را کاهش می‌دهد. 

اگر قصد خرج کردن پول خود را دارید، دکتر Thomas Gilovich استاد دانشگاه Cornell پیشنهاد می‌کند به جای خرید کالاهای مادی، آن را خرج سفر کنید تا شادتر باشید. 








با ما همراه باشید

راه خیال سفر







مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O