پل گلدن گیت
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 28 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

گلدن گیت نماد شهر سان فرانسیسکو است . پلی معلق به رنگ نارنجی بین المللی ( رنگی مایل به قرمز که در صنعت هوانوردی به کار می رود و باعث می شود شیئی که به این رنگ درآمده است از محیط متمایز باشد )

این پل معلق روی تنگه گلدن گیت قرار دارد و شهر سانفرانسیسکو را به شمال ایالت کالیفرنیا متصل می کند و تنها راه خروجی شهر به سمت شمال است . 6 مسیر مخصوص به وسایل نقلیه و 2 مسیر مخصوص به عابرین پیاده در دوطرف خود دارد .

طول گلدن گیت 1300 متر و وزن آن 887000 تن است . 2 برجی که روی این پل قرار گرفته اند نیز هر کدام 227 متر ارتفاع دارند . هم چنین فاصله پل از سطح آب 67 متر است . هنگام ساخت پل به علت وزش بادهای شدید کارگران با مشکلات زیادی مواجه بودند . 30 نفر در این بازه زمانی از بالای پل سقوط کردند که از این تعداد 19 نفر به کمک تورهای ایمنی توانستند نجات پیدا کنند

جالب است بدانید ، اتومبیل ها برای عبور از گلدن گیت باید عوارض پرداخت کنند اما عابرین پیاده و دوچرخه ها از این امر مستثنی هستند .

گلدن گیت ابتکار یک مهندس عمران مشهور آمریکایی به نام جوزف استراس است که در چنین روزی ( 5 ژانویه 1933 ) ساخت آن آغاز شد .

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O