ورود گردشگر به کشور با خودروی شخصی در دست اقدام است
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 10 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی به یکی از ایده‌های نو در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت : ورود گردشگر با خودرو به ایران یکی از ایده‌هایی است که در دست اقدام داریم و گردشگران از کشورهای مختلف از جمله عراق این امکان را خواهند داشت تا با خودرو به ایران سفر کنند .

شالبافیان عصر روز دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ در نشست هم ‌اندیشی با تعدادی از مدیران گروه‌های هتل ‌داری که در هتل هویزه تهران برگزار شد ، با اشاره به صحبت‌ها و نظرات اعضاء ، افزود : وظیفه خود می‌دانیم که مشکلات حوزه گردشگری را به صورت جدی پیگیری کنیم و صدای رسای فعالان این صنعت باشیم . او با بیان این که برگزاری چنین جلساتی از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار کرد : جلسه‌ای را تشکیل دادیم و اقداماتی را برای حمایت از صنعت گردشگری جمع‌ بندی کردیم که کمترین آسیب و ضرر به صنعت گردشگری وارد شود . در این میان برنامه ‌ریزی برای لغو روادید و یا تسهیل روادید و کمک در حوزه مالیات از مهمترین این اقدامات است .

معاون گردشگری کشور افزود: رفتار فعالان حوزه گردشگری نسبت به ضررهایی که به این بخش وارد شده رفتاری نجیبانه‌ بوده است. به‌عنوان مثال در دوران کرونا که آسیب اصلی را این صنعت دیده است ، باز شاهد رفتار نجیبانه ، صبوری و تلاش ذی‌نفعان و فعالان این صنعت برای زنده نگه‌ داشتن آن بودیم . باید بتوانیم نقش و جایگاه صنعت گردشگری را در اسناد بالادستی مشخص کنیم تا بتوانیم سهم این صنعت را در حوزه‌های مختلف دریافت کنیم . وی افزود : موضوع لغو روادید از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنیم . با رئیس‌ جمهور نیز پیش تر در این باره رایزنی انجام شده و ایشان نیز موارد مطرح شده را به وزارت امورخارجه ارجاع و دستورات لازم را داده است . این مقام مسئول با اشاره به وجود قوانین بالادستی در کشور یادآورشد : باید بتوانیم نقش و جایگاه صنعت گردشگری را در اسناد بالادستی مشخص کنیم تا بتوانیم سهم این صنعت را در حوزه‌های مختلف دریافت کنیم .

معاون گردشگری کشور در ادامه به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اشاره و خاطرنشان کرد : تلاش ما این است که در برگزاری نمایشگاه‌های خارجی تغییر رویکرد داشته باشیم . درباره نمایشگاه گردشگری تهران نیز اتفاق بسیار خوبی افتاده و دوهزار متر مربع به صورت رایگان قرار است به ما بدهند و ما در اختیار فعالان و یا مجریان بازارهای هدف قرار دهیم . او به یکی از ایده‌های نو در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود : ورود گردشگر با خودرو به ایران یکی از ایده‌هایی است که آن را در دست اقدام داریم و گردشگران از کشورهای مختلف از جمله عراق این امکان را خواهند داشت تا با خودرو به ایران سفر کنند و یا برای سفر به سایر کشورها نیز از ایران با خودروی شخصی عبور کنند.

برای مشاهده تورهای داخلی این جا کلیک کنید

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O