اولین جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل‌نشینان در چابهار برگزار می‌شود
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 11 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

مدیرکل میراث ‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت : اولین جشنواره فرهنگی-گردشگری ساحل‌ نشینان کشور از ۲۸ دی تا اول بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور فعالان فرهنگی و گردشگری از ۷ استان ساحلی کشور در چابهار برگزار می‌شود .

علیرضا جلال ‌زایی اظهار داشت : اولین جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل ‌نشینان کشور (خوزستان ، بوشهر، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان  ، گیلان ، مازندران و گلستان) در چابهار برگزار می‌شود . این رویداد امسال در تقویم گردشگری استان ثبت خواهد شد و اگر در کل کشور هم ثبت شود هر سال یکی از استان‌های ساحلی کشور متولی برگزاری آن خواهد بود .

ایشان با بیان اینکه این رویداد فرهنگی-گردشگری ساحل‌ نشینان کشور دستاورد جدیدی برای استان خواهد بود ، گفت : پوشاک و خوراک سنتی ، موسیقی و حرکات آیینی موزون ، مراسم و آیین‌های سنتی ، تاریخی ، طبیعت و گردشگری هر استان در این جشنواره‌ به نمایش گذاشته خواهد شد تا گردشگرانی که در روزهای آخر دی و اول بهمن ماه به چابهار شهر همیشه بهار سفر می‌کنند از نزدیک با تنوع فرهنگی اقوام ساحل‌نشین در این ۷ استان آشنا شوند .

« استان سیستان و بلوچستان مقصد و مسیر گردشگری است و امروز مسئولیت مضاعفی بر عهده ما قرار گرفته تا با بهره مندی از ظرفیت‌ها و داشته‌های ارزشمند آن ، این منطقه زیبا را به همگان معرفی کنیم »

اولین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار

جلال‌ زایی با اشاره به رویدادهای برگزار شده از ابتدای سال ۱۴۰۱ گفت : در هفته گردشگری اولین جشنواره خوراک را با محوریت کشورهای جنوب شرق آسیا که در استان سیستان و بلوچستان نمایندگی دارند ، برگزار کردیم . سه کشور هند ، پاکستان و افغانستان و همچنین عمان در این برنامه مشارکت داشتند . هدف از این جشنواره بهره‌ برداری از ظرفیت‌های فرهنگی اقوام مشترک و ساکن در این کشورها است . سایر استان‌های کشور هم که می‌توانستند حضور داشته باشند در این رویداد همکاری کردند .

برای مشاهده تورهای داخلی این جا کلیک کنید 
مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O