کدام کشورها برای سفر انفرادی زنان امن هستند ؟
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 12 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

در دنیای امروز مردم برای سفر کردن دیگر کمتر به دنبال شریک هستند و ترجیح می دهند به تنهایی وسایل خود را جمع کرده و تجربه جدیدی را رقم بزنند . 

شرکت نروژی Cruise Line طی تحقیقاتی اعلام کرده که از هر سه مسافر ، یک نفر ترجیح می دهد که به تنهایی سفر کند . این قضیه درمورد زنان مسن بیشتر صدق می کند ! هم چنین طبق آمار شبکه مسافرتی Virtuoso در سال 2022 بیشترین سفر انفرادی ( 18 درصد ) را زنان بالای 65 سال انجام داده اند . این آمار در سال 2019 تنها 4 درصد بوده است ! 

علی رغم این روند رو به رشد و تلاش بسیاری از کشورها برای بهبود ایمنی سفر ، هم چنان زنان برای سفرهای انفرادی با چالش هایی روبرو هستند . 

در این جا قصد داریم با تکیه بر گزارش دانشگاه Georgetown و تجربه زنانی که به تنهایی سفر کرده اند ، بدانیم چه نکاتی باعث می شود زنان احساس امنیت بیشتری کرده و هم چنین ترجیح می دهند برای کسب این تجربیات به کدام کشورها سفر کنند .  




Slovenia



در کشور « اسلوونی » 85% زنان احساس امنیت می کنند . 

Ramsdell کوهنوردی مشتاق است که برای دیدار از کوه آلپ به اسلوونی سفر کرده و تجربه ای ایده آل از تنهایی و ایمنی دارد . او می گوید : « اغلب حس می کردم در بیابان هستم اما می دانستم اگر زمانی به کمک نیاز داشته باشم ، شهری در این نزدیکی است . این به من حس آرامش می داد . » . 

او هم چنین به علاقمندان دیدار از طبیعت توصیه می کند تا از رود Soca در اسلوونی دیدار کنند . این رودخانه فیروزه ای در غرب کشور و نزدیک به مرز ایتالیاواقع شده است . پیاده روی کنار این رود زیبا می تواند برای کوهنوردان و حتی مسافران عادی بسیار لذت بخش باشد . 

Ramsdell می گوید : « در تمام طول اقامت ام در اسلوونی با مشکل خاصی مواجه نشدم . سیستم حمل و نقل و حتی زبان مانعی برای من نبودند ! » 

او پیاده روی در شهر و خوردن غذاهای محلی مثل Struklji ( کوفته های رول شده که بخارپز و یا آب پز می شوند ) را به گردشگران بسیار توصیه می کند . 




Rwanda



55% پارلمان کشور « رواندا » را زنان تشکیل می دهند . از این رو در شاخص « شکاف جنسیتی » در جهان رتبه ششم را از آن خود کرده است . 

رواندا از این جهت توانسته عالت را در زمینه های اقتصادی ، آموزشی ، بهداشت و درمان و هم چنین مشارکت سیاسی تا اندازه زیادی اندازه گیری کند 

Rebecca Hansen که خود ساکن کشور دانمارک است در سال 2019 سفری به رواندا داشته و این کشور را برای سفر انفرادی بسیار امن توصیف کرده است . او می گوید : « تقریبا در همه مکان ها و ساعات شبانه روز ، پلیس و ارتش حضور دارند و امنیت برقرار است . ممکن است در ابتدا کمی وحشتناک به نظر برسد اما بعد متوجه خواهید شد تمام این یونیفرم پوش ها افرادی با رفتار کاملا دوستانه هستند که در هر شرایطی برای کمک کردن آماده هستند . » 

انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی در رواندا هستند و حتی کسانی که این زبان ها را نمی دانند و به زبان Kinyarwanda ( زبان آفریقایی محلی رایج در رواندا از خانواده Bantu ) صحبت می کنند ، بسیار خوشحال می شوند که در صورت نیاز به شما کمک کنند !

پارک ملی Nyungwe در جنوب غرب ، پارک ملی آتشفشان ها در شمال و هم چنین پارک ملی Akagera در شرق که محل زندگی میمون هاست ، از جاذبه های مهم دیدنی رواندا به شمار می آیند . 





United Arab Emirates



« امارات متحده عربی » توانسته بالاترین امتیاز را برای تحصیل زنان و برابری جنسیتی در خاورمیانه و شمال آفریقا ، از آن خود کند . 

امارات بالاترین رتبه در حفظ ایمنی جامعه را ، بین تمامی کشورها کسب کرده است . بر اساس گزارش حدود 98.5% از زنان بالای 15 سال ، امنیت در شب و محل سکونت شان کاملا برقرار است . 

Dubai به صورت خاص بر اساس شاخص شرکت بیمه مسافرتی Insure My Trip به عنوان امن ترین شهر برای مسافران زن به صورت انفرادی ، رتبه بندی شده است . 

Sandy Aouad زمان کاری خود را بین پاریس و دبی تقسیم می کند . او می گوید : « من حتی در حومه شهر دبی نیز احساس امنیت می کنم .» 

Desert Safari و  Skydiving بر فراز Palm Dropzone از بهترین تفریحات ماجراجویی برای مسافرانی است که به تنهایی به دبیسفر می کنند. 





Japan



« ژاپن » پایین ترین میزان جنایات خشونت آمیز و درگیری را دارد و بر اساس شاخص صلح جهانی یکی از 10 کشور برتر در این زمینه است . 

با توجه به کاهش جمعیت و هم چنین افرادی که مایل به ازدواج نیستند ، « زمان انفرادی » در ژاپن گرامی داشته می شود . غذاخوری و فعالیت انفرادی نیز در این کشور بیش از هر جایی یک هنجار به حساب می آید . بهترین غذاخوری های انفرادی در شهرهای Kyoto ، Osaka و Tokyo قرار دارند . 

Lulu Assagaf که حدود 20 سال پیش از اندونزی به ژاپن آمده است ، می گوید : « مردم محلی از این که به افراد غریبه کمک کنند بسیار خوشحال می شوند و شما حس می کنید که در خانه خود هستید . در سفر به مناطق روستایی بهتر است راهنما همراه خود ببرید زیرا احتمال این که کسی بتواند به زبان انگلیسی صحبت کند بسیار کم است ! » 

Kanazawa که به نوعی خانه سامورایی ها محسوب می شود ، Takayama با معماری سنتی زیبا و کارخانه آبجو سازی و هم چنین موزه Takayama Showa-kan ، از مکان های جذاب دیدنی در ژاپن به شمار می آیند . 


Norway




فرهنگ اجتماعی « نروژ » برای زنان کاملا قابل اعتماد است .

این قضیه باعث شده کشور نروژ مکانی ایده آل برای سفرهای انفرادی زنان باشد . 

Torunn Tronsvang که ساکن شهر اسلو است ، در این باره می گوید : « در نروژ می توانید در یک کافه به میز همسایه خود اعتماد کرده و برای رفتن به سرویس بهداشتی ، وسایل شخصی خود را به او بسپارید ! » وی هم چنین از زنانی که کسب کارهای مختلفی چون ایجاد غذاخوری و مکان های اقامتی در مناطق شهری و حتی روستایی ایجاد کرده اند ، با افتخار یاد می کند . 

نروژ می تواند مکانی ایده آل برای دیدن « شفق قطبی » باشد . سورتمه سواری با سگ و اقامت در هتل های یخی ، از جذاب ترین گزینه های گردشگری این کشور محسوب می شوند . 






برای تجربه سفری ایمن همراهتان هستیم

راه خیال سفر


مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O