سوئیس بی ادعا اما پیشتاز
دانستنی های گردشگری راه خیال سفر 15 شهریور ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه





Switzerland بی سر و صدا ادعا می‌کند که یکی از بهترین مکان‌های جهان برای زندگی است.

وقتی صحبت از بهترین‌ رتبه بندی کشورهای جهان می‌شود، Scandinavia معمولا در صدر جدول قرار دارد. هم‌چنین ما عادت داریم Denmark، Finland و Norway را در فهرست شادترین کشورهای جهان پیشتاز ببینیم اما «سوئیس»، بی ادعا یکی از همین بهترین‌ها است. 

Zurich ،Lausanne و Geneva با نمرات عالی در زمینه «مراقبت‌های بهداشتی»، «فناوری» و «آموزش» جزو 10 شهر هوشمند برتر برای زندگی هستند.
 

ساکنان سوئیس به ما می‌گویند که چطور می‌توان در این محیط زندگی کرد و از این کیفیت برتر لذت برد!











آموزش مؤثر


در رتبه بندی جهانی «ژنو» و «زوریخ» توانسته اند در زمینه آموزش امتیاز 100 را به دست بیاورند. 

در سوئیس، مدارس دولتی عالی هستند. کلاس‌ها تنها روی پیشرفت تحصیلی متمرکز نیستند. در کنار درس، مهارت های زندگی و کار نیز آموزش داده می‌شود. کودکان در این مدارس دست کم به 2 تا 4 زبان مسلط هستند. 

یکی از ساکنان شهر زوریخ که اصالتا استرالیایی است در این‌باره می‌گوید: «برنامه درسی شامل «شایستگی‌های اجتماعی»، «استقلال»، «خودسازی» و «رفتار محترمانه» است. همه این موارد به طور جداگانه ارزیابی شده و در گزارش تصمیم‌گیری های پیشرفت و نتایج تحصیلی نقش مهمی دارند.» 

این خدمات در کشورهای دیگر تنها در مدارس خصوصی به افراد ارائه می‌شوند. 










ایمنی و زندگی اجتماعی

جنایت در هر کشوری اتفاق می‌افتد اما سوئیس یکی از پایین ترین آمارها در این حوزه را دارد. 

به خاطر قوی بودن حس امنیت، بچه‌ها در سن چهار سالگی به مدرسه می‌روند و برمی‌گردند و مردم هم‌چنان موقع بیرون آمدن از خانه‌های خود، درها را باز می‌گذارند.

در سوئیس زندگی اجتماعی و خانوادگی در اولویت قرار دارد. بنابراین سرعت زندگی بسیار پایین است. یکی از شهروندان سوئیسی در این‌باره می‌گوید: «وقتی وارد کشور ما می‌شوید، انگار ساعت خود را حدود 60 سال به عقب برمی‌گردانید. در این‌جا عجله معنایی ندارد. افراد روزانه پیاده روی می‌کنند. رفت و آمدها به محل کار طولانی نیست و ترافیک کم است. گاهی رفت و آمد ماشین ها متوقف می‌شود تا حیوانات در خیابان راه بروند، کارگران بتوانند گل‌های فصلی بکارند، محوطه سازی کنند و جاده‌ها را به روزرسانی کنند. مردم ترجیح می‌دهند بخشی از روز خود را کنار یکدیگر وقت بگذرانند و گپ بزنند!»










توافق با طبیعت

«تماس با طبیعت برای رفاه ضروری است»، این باور مردم سوئیس است که درپی آن جنگل‌ها، نهرها و رودخانه‌ها به جای منحرف شدن از داخل شهرها عبور می‌کنند تا همه از طبیعت بکر لذت برده و به آن دسترسی داشته باشند. این باعث شادی بیشتر ساکنان نیز می‌شود. 










سفر و حمل و نقل آسان

در سفر به سوئیس، شما تنها نیاز به SwissPass card (کارت شناسایی دیجیتال) دارید. با این کارت اعتباری می‌توانید از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. هم‌چنین با در دست داشتن این بلیط جهانی، می‌توانید به کتابخانه و موزه‌ها نیز مراجعه کنید. 

در یک پروژه جدید، مسئولان شهری در حال آزمایش خودروهای self-driving (خودران) هستند. مهم‌ترین هدف از اجرای این پروژه کمک به حمل و نقل آسان است. 













سوئیس کشوری نسبتا کوچک است که مردم، این قضیه را نقطه قوت آن می‌دانند. مردم خوشحال اند از این‌که همه چیز به آن‌ها نزدیک است و در دسترش شان قرار دارد. از امکانات شهری و فعالیت‌های تفریحی گرفته تا کوه‌ها، دریاچه‌ها ودشت‌های بکر !






در سفر به بهترین نقاط اروپا همراه ما باشید


راه خیال سفر

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O