بهترین کشورها برای یک سفر تابستانی
دانستنی های گردشگری راه خیال سفر 02 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه





بهترین کشورها برای یک سفر تابستانی





تابستان علاوه بر این که یادآور دوران خوش کودکی و ایام تعطیلات است، یکی از بهترین فصل‌های سال برای سفر نیز هست.

در آب و هوای تابستانی بدون نگرانی از بیماری یا برف شدید می‌توان تعداد زیادی گزینه برای سفر داشت!

به لطف هوا، بسته بندی وسایل سفر از هرجهت راحت‌تر است. خبری از کاپشن و ژاکت‌های جاگیر نیست و لباس‌ها حجم کمتری از چمدان شما را اشغال می‌کنند.
 

در روزهای بلند تابستانی می‌توان از فضای باز لذت بیشتری برد و این به ما فرصت بهتری برای کشف مناطق جدید می‌دهد. 

بیدار شدن با نور خورشیدی که از لابه‌لای درختان و پنجره بر شما می‌تابد، راه رفتن و فرو بردن پاها در ماسه‌ها، شنا، پیاده‌روی های طولانی در مسیرهای جدید و دوچرخه سواری از بهترین گزینه های سفر در تابستان هستند. 

خاطرات خوش هر سفر را می‌توان در عکس‌ها ثبت کرد و برای یادآوری شان هرازگاهی نگاهی به آن‌ها انداخت!

وقتی به فهرست بهترین کشورها برای سفرهای تابستانی نگاه میکنیم، هیچ کمبودی در انتخاب وجود ندارد! 











Spain

آسمان آفتابی و گرمای اسپانیا این فرصت را به شما می‌دهد تا در تابستان از کشوری اروپایی با تنوع بالا از شمال تا جنوب، دیدن کرده و لذت ببرید.

Sagrada Família در شهر Barcelona یکی از شگفت انگیزترین آثار معماری جهان است که به دست Antoni Gaudí طراحی و اجرا شده است. با دیدن این بنای باشکوه زیر نور خورشید غرق در رنگ‌های طلایی شده و مجذوب فضا می‌شوید.

در امتداد سواحل بکر Cies Islands به پارک طبیعی Galicia می‌رسید که در آب و هوای مدیترانه‌ای زیبایی شگفت انگیزی دارد.
 

شما قطعا مجذوب Alhambra Palace در Granada خواهید شد. شاهکاری که قدمت آن به 1238 سال پیش برمی‌گردد. 

در Seville و در مواجهه با باغ پر پیچ و خم و کاشی های قرمز و لاجوردی Royal Alcázar (کاخ سلطنتی و دژ دوران اسلامی)، که قرن‌ها پابرجا بوده، لذت سفرتان دوچندان خواهد شد.











Portugal

نور طلایی تابستان، شگفتی‌های هنری و طبیعی پرتقال را در تابستان بیشتر نمایان کرده و آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستانی بدل می‌کند. 

سفر خود را از Lisbon شروع کنید. شهری با سقف‌های سفالی قرمز و بازتاب نور طلایی خورشید روی آن‌ها. 

دیوارهای باستانی قلعه São Jorge، منطقه پر ازدحام Baixa و خیابان صورتی نزدیک به رود Tejo در منطقه Cais do Sodre، از زیبایی‎‌های منحصربفرد پایتخت کشور پرتقال هستند. 

Cascais، نزدیک به لیسبون، بهترین گزینه برای تفریحات ساحلی و قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش شده است.

قطعا Porto از دیگر شهرهای دیدنی پرتقال است. منطقه تاریخی Ribeira با چشم اندازی از رود Douro از دیدنی‌های مهم این شهر به شمار می‌رود.

تاکستان‌های پلکانی دره Douro با آبشاری از انگورهای سبز و بنفش، شما را به چشیدن بهترین طعم‌ها دعوت می‌کند!












Greece

تابستان یونان با وجود مکان‌های باستانی خاص، جزایر پراکنده و متعدد و آسمانی به رنگ آبی کبالت، از بهترین مناطق دیدنی دنیاست! این جزایر بهترین گزینه برای آفتاب گرفتن هستند. 

در Santorini حتما به دیدن تپه پر پیچ و خم Oia بروید و از دیدن ساختمان‌های سفید پوش و کلیساهای گنبدی آبی لذت ببرید.

Mykonos بهترین گزینه برای پیاده روی در کوچه‌های سنگ‌فرش و دیدن هم زمان کلیساها و میخانه‌های محلی کنار دریا است. هم چنین بهترین مزه غذاهای دریایی و انواع کباب را در این جزیره می‌توانید تجربه کنید.

در جزیره خشک Hydra می‌توانید بدون ماشین و با تنها با الاغ یا اسب تردد کنید. با این روش می‌توانید حال و هوای مردم را در گذشته از نزدیک درک کنید. 

در Rhodes هم زمان می‌توانید از  Doric Acropolis of Lindos و چشم انداز درخشان دریا از بالای صخره‌ها لذت ببرید.

در کنار تمامی دیدنی‌های یونان، از بازدید Parthenon و Acropolis Hill در Athens، غافل نشوید!












Japan

با این‌که ‌تابستان ژاپن گرم و مرطوب است اما به دلیل برگزاری جشنواره‌های تابستانی در ارتفاعات (Gion Matsuri درKyoto و Sumidagawa Fireworks در Tokyo)، زمان مناسبی برای سفر به این کشور است. 

اگر طرفدار گرمای تند و در عین حال دیدن جمعیتی انبوه اما به شدت منظم هستید، حتما سری به  Shibuya Crossing بزنید. 

برای تجربه آرامش به معبد Sensoji رفته و تجربه متفاوتی از عود و آرامش به سبک ژاپنی داشته باشید. 

Mount Fuji پوشیده از برف پاک و Golden Pavilion با درختکاری زیبا و انعکاس درخشان آب در Kyoto از دیگر دیدنی‌های مهم ژاپن هستند. 












France

دیدار از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی جهان و استراحت در سواحل زیبای فرانسه، همواره فرصتی استثنائی برای مسافران تابستانی این کشور است. 

برای دیدن قایق‌های ماهیگیری و چشیدن طعم بی‌نظیر Bouillabaisse (نوعی غذای محلی)، می‌توانید به ساحل  Vieux در بندر Marseille بروید.

از تپه شنی Pilat بالا بروید و منظره‌ای زیبا از خلیج Arcachon با کاج‌های سر به فلک کشیده را زیر پای خود ببینید. 

سفر به Nice و پیاده‌ روی در امتداد بلوار Promenade des Anglais که از بهترین‌های مدیترانه به‌شمار می‌رود و هم‌چنین Saint-Émilion، که از بهترین تاکستان‌های دنیاست و هم‌چنین چشیدن طعم Bordeaux  را در این سفر از دست ندهید!












Italy

هنر، غذا، آفتاب و جزایر، بهترین دلایل برای یک سفر تابستانی خاطره انگیز به ایتالیا هستند.

پرسه زدن در سواحل Amalfi، بر پهنه دریای Tyrrhenian و دیدن ساختمان‌های رنگارنگ که عطر لیمو از هرجای آن به مشام می‌رسد و یا دیدن دهکده‌های ماهیگیری (با قدمت تاریخی) و باغ های پلکانی انگور که توسط سازمان UNESCO محافظت می‌شود، از بهترین های دیدنی ایتالیا هستند. 

در Sicily با tiny Isola Bella مملو از عطر دل انگیز گل‌ها و شکوفه‌های معطر، تپه Taormina با بهترین Cannoli (نوعی شیرین لوله‌ای شکل) و منظره ای چشم نواز از کوه Etna مواجه خواهید شد. 

حدود 2000 سال پیش آتشفشان Vesuvius در نزدیکی Pompeii منفجر شد و ساختمان‌ها توسط خاکستر داغ پوشانده شدند! در تاریخ ایتالیا این اتفاق بارها و به شکل‌های مختلف افتاده است و تماشای این مناظر همیشه برای توریست‌ها جذاب بوده است.

در Venice هم می‌توانید (در امتداد کانال بزرگ شهر) سوار بر تله کابین سنتی شوید و هم در میدان‌ها و کوچه‌های قرون وسطایی و باریک قدم بزنید. 












Sweden

سوئد در تمامی ماه‌های تابستان با برگزاری جشن‌های midnight sun، berry picking، کاوش در بیابان و شنا در دریای Baltic همراه است. 

می‌توانید سفر هیجان انگیز خود را از Gamla Stan (شهر قدیمی استکهلم)، واقع در جزیره‌ای با خیابان‌های سراسر سنگ‌فرش و ردیفی از ساختمان‌های باریک رنگارنگ آغاز کنید. برای تجربه یک زندگی سلطنتی از Baroque Royal Palace دیدن کرده و هم‌چنین بازدید از موزه ABBA را در برنامه سفر خود قرار دهید. 
















در کنار ما بهترین سفرها را تجربه کنید

راه خیال سفر















مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O