حقایقی درباره کریسمس
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 10 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه







Christmas با تزئینات درخشان و رنگانگ، غذاهای خوشمزه، موسیقی شاد و هدیه‌های هیجان انگیز در راه است.
 

بسیاری از سرگرمی‌ها، شادی‌ها و غذاهای سنتی کریسمس یادگار دوران «ویکتوریا» هستند. Queen Victoria و همسرش Prince Albert از طرفداران بزرگ کریسمس بوده‌اند.

وقت آن رسیده تا حقایقی جالب درمورد این جشن بدانیم.


مسیحیان در سراسر دنیا تولد عیسی مسیح را در شب 25 December جشن می‌گیرند. این تاریخ توسط کلیسای کاتولیک روم انتخاب شده است.
 

آن ‌ها معتقد هستند که عیسی پسر خدا بوده است. البته عده‌ای نیز بر این باورند که او در شهر «بیت لحم» و در خاورمیانه به دنیا آمده است. 

مسیحیان Orthodox در روسیه، اوکراین، یونان و رومانی، کریسمس را در روز 7 January  جشن می‌گیرند. 

نام «کریسمس» از عبارت قدیمی Cristes maesse به معنی «عشای مسیح» گرفته شده و به قرن شانزدهم برمی‌گردد.

درختان کریسمس به شکل امروزی برای اولین بار حدود سال 1800 و توسط انگلستان به دنیا معرفی شدند. 

هر سال با نزدیک شدن به سال نو و کریسمس، کشور «نروژ» درختی به ارتفاع حدود 20 متر به نشان سپاسگزاری از بریتانیا در طول جمگ جهانی دوم به این کشور می‌فرستد. این هدیه عظیم در میدان Trafalgar نصب و به شکل زیبایی تزئین می‌شود. 

در گذشته دورتر و در قرن شانزدهم مردم آلمان برای جشن کریسمس درختان صنوبر را با میوه و آجیل تزئین می‌کردند. هم چنین با گذشت زمان، شمع و اشکال کاغذی به آن‌ها اضافه شد که مورخان ریشه آن را به رومیان و مصریان نسبت می‌دهند که همواره از گیاهان همیشه سبز به عنوان نماد «زندگی ابدی» استفاده می‌کردند. 







وقتی درباره کریسمس صحبت می‌کنیم، بی‌شک یکی از نمادهای مهم آن مردی با ریش‌های بلند، گونه‌های قرمز و صورتی خندان است! 

Father Christmas که ریشه آن Sinterklaas در زبان هلندی و به معنای«سنت نیکلاس» است. وی اسقفی مسیحی بوده که در قرن چهارم میلادی زندگی می‌کرده و به مهربانی با کودکان و سخاوت مشهور بوده است.

در برخی کشورها تنها بابانوئل نماد شادی شب کریسمس نیست! مثلا در ایتالیا، جادوگری مهربان به نام La Befana با چوب خود پرواز کرده و هدایای کودکان را به دست‌شان می‌رساند.  در ایسلند، کودکان زیر پنجره جوراب می‌گذارند. اگر بچه‌ای خوب باشد، Yule Lads درجوراب او شیرینی وگرنه سیب‌زمینی گندیده می‌گذارند!

مهم ترین کار بابانوئل‌ها در کریسمس، حمل هدایایی با سورتمه است که توسط گوزن‌های شمالی کشیده می‌شود. 




Rost turkey، Fruity mince Pies و Christmas Pudding از مهم ترین خوراکی‌های این شب هستند.


با توجه به تمام این جذابیت‌ها نمی‌توان تصور کرد که زمانی (در سال 1644) برگزاری این جشن به مدت 20 سال در انگلستان، مستعمرات آن و حتی در آمریکا ممنوع اعلام شده بود و مردم در خفا آن را برگزار می‌کردند! 

دولت‌ها در آن زمان احساس کرده بودند که معنای مذهبی این رویداد کمرنگ و حتی فراموش شده است اما پس از گذشت سال‌ها مردم دوباره توانستند شادی را در این جشن تجربه کنند. 







MERRY CHERISTMAS

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O