هیچ مجوز پروازی غیر حج بین ایران و عربستان صادر نشده‌ است
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 27 فروردین ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

جعفر یازرلو ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره توافقات انجام شده برای برقراری پروازهای برنامه‌ای بین ایران و عربستان پس از انجام عملیات حج تمتع اظهار داشت : درباره پروازهای غیر حج و یا بعد از حج تا کنون مجوزی صادر نشده است.
وی افزود : اگر درخواستی برای برقراری پروازهای برنامه‌ای غیر از حج از سوی شرکت‌های هواپیمایی دو طرف ارائه شد ، سازمان هواپیمایی کشوری از آن استقبال خواهد کرد . صدور مجوزها فرایندی خاص دارند که در صورت درخواست سریعا نسبت به اجرای آن  اقدام می‌کنیم.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت : تا کنون یک شرکت هواپیمایی درخواست برقراری پروازهای برنامه‌ای بین ایران و عربستان را ارائه کرده که این درخواست در حال بررسی است و تا زمان راه‌اندازی سفارتخانه‌ها و ارائه روادید بین دو طرف درخواست شرکت‌های هواپیمایی پاسخ داده خواهد شد.  
یازرلو افزود : با راه‌اندازی سفارتخانه و فراهم شدن روادید بین دو طرف ، بلافاصله با درخواست راه‌اندازی پرواز ایران- عربستان در مسیرهای مختلف موافقت می‌کنیم اما در این لحظه مسیر پروازی بین دو طرف مشخص نشده است و انجام پروازهای حج تمتع از خرداد ماه در دستور کار قرار دارد. 
وی هم چنین درباره افزایش پروازهای بین ایران و چین گفت : با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی چین ، هر هفته یک پرواز بین این دو کشور انجام می‌شد که با لغو  محدودیت‌های کرونایی و موضوعات روادید ، مجوز انجام چهار پرواز صادر شده ‌است که البته قبل از ایام کرونا هم تعداد پرواز بین دو کشور 4 پرواز بود.   

برای اطلاع از تورهای جنوب شرقی آسیا این جا کلیک کنید 

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O