ثبت بیش از ۲ میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری کیش
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 19 فروردین ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

مرتضی رمضانی گالشی ، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تعداد ورود گردشگران به این جزیره در ایام نوروز گفت : در این مدت ۲۰۸ هزار و ۷۵۴ مسافر وارد جزیره کیش شده اند که بیشترین تعداد ورود گردشگران در روز چهارم فرودین سال جاری با ۲۷ هزار و ۳۳۸ نفر بوده است.
وی با اشاره به این که آمار ورودی مسافران در سال جاری به این جزیره ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است یادآور شد : در این مدت تعداد ورود مسافران از مسیر هوایی با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۲۳ هزار و ۵۱۱ نفر و ورود گردشگران از مسیر دریایی با ۳۵ درصد افزایش به ۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.
رمضانی اضافه کرد : در این مدت ۹۲۸ پرواز به فرودگاه بین المللی جزیره کیش وارد شده که نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است .
وی از برقراری ۵۱۷ سفر دریایی شناورهای مسافری در این مدت به مقصد کیش از مبدا بنادر چارک و آفتاب خبر داد و افزود : برقراری سفرهای دریایی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته که با این سفرها تعداد گردشگرانی ورودی از این طریق با ۲۳ درصد به ۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در این مدت آمار اقامت مسافران در هتل ها با ۱۳ درصد افزایش به ۶۵ هزار و ۳۳۵ نفر رسیده است یادآورد شد : ظرفیت هتل برحسب اتاق ۹۶ درصد و براساس تخت ۹۳ درصد از سوی مسافران اشغال شده که هر دو نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه کمیته های زیر مجموعه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش  ۱۸ هزار و ۳۱ مورد بازدید از نحوه ارائه خدمات در بخش های مختلف انجام داده است ، افزود : این بازدیدها شامل ۹ هزار و ۵۲۱ مورد از تاسیسات گردشگری ( هتل‌ها ، مراکز پذیرایی ، آژانس های مسافرتی ، تک برندها ، مراکز تفریحی )، ۶ هزار و ۶۳۴ مورد از واحدهای صنفی و یک هزار و ۸۸۶ مورد از سوی شبکه بهداشت بر روند بهداشت و درمان است.

رمضانی خاطر نشان کرد : در بخش نظارت از تاسیسات گردشگری ۱۳۹ مورد تخلف به ثبت رسیده که به ۱۳۵ مورد رسیدگی شده و در بخش نظارت بر اصناف نیز ۷۶۶ تخلف و ۱۳۴ شکایت ثبت شده که به ۱۱۷ مورد رسیدگی ، ۷۸۶ مورد تذکر ، اخطار و جریمه صادر شده است.
دبیر ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش از ثبت ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر بازدید از جاذبه های گردشگری این جزیره  از جمله اثار تاریخی ، تفریحات دریلیی ، مراکز تجاری و تک برندها خبر داد و افزود : یک میلیون و ۴۷۰ هزار مورد از بازدید ها مربوط به اماکن تاریخی و تک برندها ، ۴۱۵ هزار مورد اماکن ورزشی و تفریحات دریایی و بقیه نیز مربوط به مراکز تجاری بوده است.
وی گفت : شهر تاریخی حریره و موزه آن با ۳۲ هزار و  ۵۹۰، پارک دلفین ها با ۱۸ هزار و کاریز با ۱۵ هزار بازدیدکننده ، جزو اماکن پر بازدید بوده اند .
بر خلاف تصور جزیره کیش جاذبه های تاریخی متعددی در دل خود جای داده که شهر زیر زمینی کاریز با ۲ هزار سال قدمت و شهر تاریخی حریره با بیش از یک هزار سال توانسته جایگاه ویژه ای در دل گردشگران علاقه مند به تاریخ باز کند .
امسال کمیته اسکان ستاد نوروزی با برپایی سه کمپ از جمله کمپ خانوادگی واقع در محوطه مقابل مصلای بزرگ کیش با ظرفیت برپایی ۳۲۰۰ چادر ، کمپ مجردی در زمین شماره دو فوتبال با ظرفیت ۳۰۰ چادر و کمپ اسکان جانبازان در قالب ۴۱ اتاق و امکان برپایی ۲۲۰ چادر در مدارس ابن سینا ، کوثر و مولوی ، آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی بوده است.

برای اطلاع از تورهای داخلی این جا کلیک کنید 

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O