اگر چرخش زمین ناگهان متوقف شود چه اتفاقی می افتد ؟
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 15 فروردین ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

زمین هر ۲۳ ساعت، ۵۶ دقیقه و ۴.۰۹۰۵۳ ثانیه یک دور کامل گرد محور خویش می‌چرخد . به این معنی که استوا ۱۷۷۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و حرکت قطب‌های زمین تقریبا نزدیک به صفر است.
سیاره زمین از زمانی که شکل گرفته مدام در حال حرکت بوده است و هیچ نیروی طبیعی در جهان وجود ندارد که بتواند آن را به یکباره متوقف کند ، اما بیایید فرض کنیم که زمین ناگهان متوقف شود و ببینیم بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد.
اگر زمین ناگهان متوقف شود ، ضربه‌ای با سرعت ۱۷۷۰ کیلومتر در ساعت به تمام چیزهایی که روی سطح سیاره قرار دارند وارد می‌شود . این ضربه سطح زمین را کاملا جارو می‌کند.
تمام چیزهایی که از سطح جدا می‌شود ، به جو فوقانی و فضای بیرونی پرتاب می‌شوند . برخی از چیزهای جداشده از زمین از اتمسفر خارج شده و به سرعت به سفر خود به فضای لایتناهی ادامه می‌دهند . قسمتی دیگر جذب ماه می‌شوند و سطح آن را بمباران می‌کنند.
توقف ناگهانی زمین و ضربه ناشی از آن همچنین بیشتر آب موجود روی سطح سیاره را تبخیر می‌کند . در حالی که قسمتی از این آب ممکن است به اشکال مختلف به زمین بازگردد ، بیشتر آب تبخیرشده برای همیشه از بین می‌رود.
اما توقف ناگهانی زمین به معنای نابودی کامل همه چیز نیست . گرانش زمین چیزهایی که از سطح کنده شده و از جو خارج نشده را پس از مدتی به سوی سطح می‌کشاند . این چیزها که می‌توانند مایع ، جامد یا حتی گاز باشند ، در هنگام نزول و برخورد به سطح زمین انرژی گرمایشی ایجاد می‌کنند.
بمباران مداوم سطح زمین با این خرده ریزها ، پوسته سیاره را به یک اقیانوس مذاب تبدیل می‌کند که باعث می‌شود چیزهایی که از سطح زمین کنده شده بودند ، در نهایت طی فرایندی دوباره جذب سطح آن شوند .

برای اطلاع از تورهای جنوب شرقی آسیا این جا کلیک کتید

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O