چارک گمشده‌ای در دروازه کیش
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 28 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

شهر بندری « چارک »  به عنوان دروازه اصلی ورود زمینی به جزیره کیش ، می‌تواند به تنهایی یک جاذبه گردشگری در غرب هرمزگان باشد .

چارک ، مرکز بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و در 300 متری شرق خلیج فارس واقع شده است . بیشتر مردم آن‌ عرب زبان هستند و به زبان عربی و فارسی تکلم می‌کنند . این بندر به خاطر مجاورت با جزیره کیش و البته موقعیت جغرافیایی خاص آن ، همواره مورد توجه بوده است اما تاریخ مکتوب آن از عصر زندیه به بعد مورد توجه قرار گرفته است .

اولین چیزی که چشم هر بیننده ای را در این خور محصور خود می کند سواحلی است که نه می شود گفت نقره فام است و نه به رنگ نارنجی !

بندر چارک شناور مسافربر و هم چنین شناورهای ویژه انتقال بار مانند خودرو دارد . گردشگران این امکان را دارند که از این بندر و از طریق دریا به جزیره کیش سفر کنند و در عین حال وسیله نقلیه خود را نیز از طریق لندینگ کرافت به این جزیره ببرند .

مرتضی رمضانی گالشی ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری درباره این منطقه گفته است : این وزارت خانه در نظر دارد برای توسعه صنعت توریسم در این شهر بندری مجتمع خدماتی ، بهداشتی و رفاهی بین راهی از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی احداث کند . وی با بیان اینکه برای این مجتمع حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه می شود ، یادآور شد : حدود ۳۰ درصد از مسافران به این جزیره از طریق دریا سفر می کنند که عمده آنان از امکانات و خدمات بندر چارک بهره مند می شوند .

از آنجا که گردشگری برای توسعه پایدار در دنیای کنونی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است می توان با ایجاد زیرساخت های صنعت توریسم در این خور و در راستای توسعه این شهر پنج هزار نفری گام های موثرتری برداشت .

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O