سن پترزبورگ یا لنینگراد
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 28 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

« پتربورگ » روس ها ، در سال 1703به دستور پتر کبیر ساخته شد .

در ایران قدیم سن پترزبورگ مصداق جایی بسیار دور برای مردم بود و از آن با نام های « پتل پورت » یا « قتل قورت » یاد می کردند .  مثلا می گفتند : از این جا تا پتل پورت !!!

سن پترزبورگ بزرگ ترین شهر پس از مسکو است و از 1712 تا 1918 نیز پایتخت کشورروسیه بوده است . بسیاری از مراکز تاریخی شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند و این سبب شده سن پترزبورگ هم چنان پایتخت فرهنگی روسیه باقی بماند .

این شهر در منتهی الیه شمال غرب روسیه و در کناره های رود « نوا » واقع شده است . زمستان های این شهر بسیار طولانی و سرد است . تابستان ها اما معتدل است . 23 ماه ژوئن ، سن پترزبورگ طولانی ترین روز خود در سال را تجربه می کند . چیزی در حدود 19 ساعت !  و جالب این که در فصل زمستان نیز کوتاه ترین روز که حدود 6 ساعت است ، در ماه دسامبر قرار دارد . اوایل فصل تابستان به علت تابش طولانی آفتاب در طول روز ، تاریکی مطلق شب وجود ندارد و هوا معمولا گرگ و میش است . به همین علت شب ها در این فصل و در این منطقه به « شب های سفید » معروف هستند .

جالب است بدانید سن پترزبورگ پس از تاسیس تا مدت ها « پتروگراد » نامیده می شد . پس از سرنگونی تزارها در روسیه به « لنین گراد » تغییرنام داد و سرانجام با فروپاشی شوروی ، به نام پیشین خود بازخوانده شد .

26 ژانویه سال 1924 سالگرد تغییر نام سن پترزبورگ به لنینگراد است .

برای دیدن تورهای اروپا این جا کلیک کنید 

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O