پیست‌های اسکی استان اردبیل آماده استقبال از گردشگران است
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 28 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

یحیی نجار ، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت : پیست‌های اسکی آلوارس و اوجور در شهرستان سرعین برای برگزاری جشنواره بازی‌ها و تفریحات زمستانی آماده است . وی افزود : در صورت تداوم بارش‌ برف ، روز جهانی برف مصادف با اول بهمن ماه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش اسکی، جشنواره ورزش‌های زمستانی نیز در منطقه آلوارس سرعین برگزار خواهد شد . پیست اسکی اندبیل شهرستان خلخال نیز در صورت بارش برف ، شاهد برگزاری جشنواره تندیس‌ها یا آدمک‌های برفی خواهد بود . زیرساخت‌های این پیست نیز در حال تکمیل است و در آینده نقش مهم تری در توسعه گردشگری زمستانی استان ایفا خواهد کرد .

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با معرفی نقاط پربازدید استان اردبیل در فصل زمستان گفت : شهرستان سرعین با داشتن مراکز آب‌ درمانی و آب گرم متعدد ، از مناطق پربازدید استان در زمستان است و شهرستان مشگین شهر در دامنه سبلان نیز با دارا بودن ۱۰ مرکز آب درمانی از نقاط پربازدید و پرمسافر در فصول سرد سال است . به طوری که ظرفیت اکوکمپ درنای مشگین شهر در زمستان سال گذشته ۱۰۰ درصد تکمیل شده بود .

نجار با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری زمستانی شهرستان‌های مغان در شمال استان گفت : قبل از شیوع کرونا با تردد حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز بیله سوار به استان، گردشگری در دشت مغان رونق خاصی داشت اما با توجه به محدودیت تردد افراد بعد از شیوع این ویروس ، از رونق آن کاسته شده است . وی اضافه کرد : حالا بعد از ۲ سال رکود گردشگری ، شاهد رونق در این حوزه در استان اردبیل هستیم . در سال ۲۰۲۳ که این شهر قرار است به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان اکو معرفی شود ، می تواند عاملی برای توسعه و رونق گردشگری در استان اردبیل باشد . در این راستا برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول کارگاه‌های آموزشی " ضرورت‌های میهمانداری " با موضوع " رویداد اردبیل ۲۰۲۳ " برای صنوف مختلف و تورهای گردشگری را از برنامه‌های برگزار شده در استان اعلام کرد و افزود : تورهای ویژه خبرنگاران کشورهای عضو اکو و استان اردبیل نیز برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان برگزار خواهد شد . وی در ادامه افزود : برنامه شب‌های فرهنگی را با هدف معرفی قابلیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان اردبیل، در کشورهای همسایه نظیر جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار خواهیم کرد .

آقای نجار همچنین گفت : اقامتگاه‌های گردشگری استان اردبیل دارای ۲۰ هزار تخت رسمی است و با آغاز این رویداد و به منظور تشویق گردشگران برای سفر به این استان ، خدمات و امکانات مراکز اقامتی و آب درمانی‌های استان با ۵۰ درصد تخفیف به ایشان ارائه می‌شود .

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برای دیدن تورهای داخلی این جا کلیک کنید 
مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O