راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 14 فروردین ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش صبح شنبه دوازدهم فروردین در آیین پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش گفت : بر اساس پروتکل های موجود برای آزمایش و راه اندازی مجموعه پایانه جدید فرودگاه ، پرواز ۶ و ۲۵ دقیقه روز شنبه 12 فروردین هواپیمایی کیش از تهران در این ترمینال به زمین نشست.
پورزادی اظهار داشت : مجموعه فضای فرودگاهی و پایانه های آن در زمینی به مساحت حدود ۹۰۰ هکتار در طرح جامع پیش بینی شده است و همچنین بهره برداری از ترمینال جدید به صورت آزمایشی  با زیر بنای ۴۹ هزار متر مربع ، به میمنت این روز فرخنده انجام شد.
وی با اشاره به این که در هفته های بعدی میزبان مسافران پروازهای ورودی و حتی خروجی در این پایانه خواهیم بود ، افزود : بر اساس نمودارهای تکمیلی و فرایندهای ظرفیت پذیرش مسافر که پیش بینی شده است با ادامه پرواز ها و طی مراحل آزمایشی و نیز اخذ مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی در ماه های آینده ، این پروژه ملی که حاصل زحمات و تلاش مهندسین و متخصصان و شرکت های تخصصی و دانش بنیان کشور می باشد ، به مرحله افتتاح رسمی خواهد رسید.
سعید پورزادی با بیان این که بخش های ابنیه این پایانه کاملا تکمیل شده و تنها نیازمند چندین آزمایش است ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر در این پروژه تاسیسات مکانیکال و مجموعه الکتریکال راه اندازی شده است و بخش های دیگر که مربوط به پروازهای خروجی هستند ، در هفته های آینده آزمایش و راه اندازی خواهند شد.
وی با بیان این که ترمینال جدید فرودگاه یکی از ظرفیت های زیرساختی و پر اهمیت کشور می باشد افزود : بر اساس ظرفیت پذیرش تعریف شده در طرح جامع فرودگاه کیش امکان جا به جایی حدود شش میلیون مسافر را در طول سال نیز خواهیم داشت.
به گفته پورزادی یکی از الزمات جهت بهره برداری کامل ، انجام مقدمات و آزمایش های مربوطه و بر اساس ظرفیت پذیرش مسافر می باشد .
شایان ذکر است انتقال بار و مسافران پس از فرود پرواز هواپیمایی کیش صبح روز 12 فروردین ،  با بهره مندی از انتقال بار هوشمند و پل های تلسکوپی که مسافران با آن  به طور مستقیم از هواپیما به سالن اصلی هدایت می شوند انجام شد.

برای اطلاع از تورهای داخلی ما این جا کلیک کنید 

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O