روستایی با قندیل در دل کویر
دانستنی های گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 08 فروردین ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مناطق جذاب و دیدنی ایران روستای « بوچیر » واقع در استان هرمزگان است که از نظر باستان شناسی قدمتی ۱۵۰۰ ساله دارد و در کتب و اسناد تاریخی آمده است که زرتشتیان به عنوان نخستین ساکنان این منطقه در آنجا مستقر شدند و سپس قوم الحمادی تخت حکومت و فرمانروایی خود را در آن برپا کردند. ارگ و قلعه بزرگی در ۶۰۰ متری جنوب دهستان وجود دارد که از دوران حکمرانان بنی حماد باقی مانده‌است بوچیر در شرق شهرستان پارسیان واقع شده است . 
راه دسترسی به تنگه بوچیر از طریق شهرستان پارسیان ( گاوبندی ) و روستای بوچیر است. بعد از رسیدن به این روستا باید جاده‌ای خاکی‌ را که در غرب روستا است ، به طول پنج کیلومتر به‌سمت شمال طی کنید تا به ورودی تنگه برسید .
روستای بوچیر دارای آب زیرزمینی شیرین است . در زمین های این روستا محصولاتی مانند گوجه فرنگی ، جو ، گندم ، عدس ، لوبیا و نخود کشت می‌شود . حدود ۶۰۰ اصله نخل خرما در این منطقه وجود دارد که جزو مرغوب‌ترین انواع خرما در این منطقه محسوب می شوند .
تنگه بوچیر در دل کویر داغ و سوزان دارای آب و هوایی خنک و مرطوب است و حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد. چشمه بوچیر هم حدود ۳۵ متر ارتفاع دارد و می توانید در عمق ۸۰۰ متری تنگه شنا کنید و ماهی های دکتر فیش را زیر پای خود حس کنید . همان ماهی های ریز که سلول‌های آسیب‌دیده و مرده پوست را می‌خورند و مانند درمان‌گرانی مجرب ، بیماری‌های پوستی و استرس را از بین می‌برند . از سوی دیگر در دمای بیش از ۳۰ درجه کویر خشک و سوزان شاهد قندیل های یخ در دامنه دره بوچیر باشید .
بهترین زمان سفر به روستای بوچیر فصل بهار و تابستان است تا بتوانید در گرمای ۴۰ درجه کویر، آبتنی در آبی سرد و خنک را تجربه کنید .
سفر و دره نوردی در تنگه بوچیر نیازمند تجهیزات ایمنی مانند جلیقه نجات ، لباس شنا ، عینک آفتابی ، طناب و کفش مناسب است که باید برای بازدید از این طبیعت زیبا به همراه داشته باشید و بهتر است یک  راهنما داشته باشید تا در صورت بروز هر خطر و حادثه احتمالی راهکاری ارائه دهد.
فراموش نکنید که تا قبل از غروب آفتاب و تاریک شدن هوا از تنگه خارج شوید و هرگز بازدید از این محدوده را به زمان تاریکی هوا موکول نکنید.
حتی تصور چنین طبیعتی هم می تواند شما را مشتاق سفر به این منطقه کند . درضمن برای تماشای سایر زیبایی های این تنگه قایق های بادی نیز برای قایق سواری در آن وجود دارد .


مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O