راه اندازی کمپ های اسکان اضطراری در ایام نوروز
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 27 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

منصور ملانوری دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ، در برنامه زنده صبحگاهی "کیشانه" گفت : در صورت نا مساعد شدن شرایط جوی ، تاخیر احتمالی در پروازها و حرکت شناورها برای جا به جایی خودروها و افراد ، کمپ های اسکان اضطراری برای مسافران پیش بینی شده است.

ملانوری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : برای رفاه حال گردشگرانی که با چادر شخصی قصد اقامت در کمپ های نوروزی را دارند ، شرایطی فراهم شده تا در صورت نامساعد شدن شرایط جوی از کمپ های اسکان اضطراری استفاده کنند .

وی گفت : در کمپ های اسکان نورزی و اضطراری تمام امکانات بهداشتی و خدماتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است . شرکت آب و برق کیش امسال ضمن افزایش ظرفیت ۱۰ درصدی آب نسبت به سال های گذشته ، جهت به روز رسانی تجهیزات این مجموعه نیز اقدام کرده است. هم چنین سوخت نیروگاه های کیش به شبکه گازی کشور متصل شده و در تامین سوخت مایع نیز مشکلی وجود ندارد .

ملانوری با اشاره به این که جزیره کیش در خصوص ورود خودرو و گردشگر ، میزان تولید آب ، برق ، مایحتاج و تمام ارزاق عمومی ، یک سطح تاب آوری دارد اظهار داشت : در شرایط عادی ، جزیره کیش حداقل برای یک ماه از ارزاق عمومی ذخیره شده برخوردار می باشد و با توجه به میزان ورود گردشگر به کیش در ایام نوروز این میزان افزایش خواهد یافت.

وی از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی زمین لرزه در کیش خبر داد و افزود : امکان مشاهده شکل ‌موج دریافتی از ایستگاه‌های لرزه ‌نگاری موقت و نیز ایستگاه‌های لرزه‌ نگاری دائم در استان‌های هرمزگان ، کرمان ، فارس و بوشهر فراهم شده است

ملانوری خاطر نشان کرد: کمیته بحران در راستای کاهش خطر پذیری، پاسخگویی موثر و تامین ایمنی و تقویت تاب آوری جزیره کیش گام های موثری برداشته و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

برای بازدید از تورهای داخلی ما این جا کلیک کنید 

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O