شهرهای مکمل اصفهان برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 25 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور روز شنبه شهرهای مکمل و جایگزین برای سفرهای نوروز ۱۴۰۲ را در استان‌های مختلف اعلام کرد.

سیدمصطفی فاطمی گفت : شهرهایی که شلوغ می‌شوند و تعداد بالای مسافر را در آنجا داریم بیشتر نیمه جنوبی کشور است . روی تعدادی از شهرها کار کردیم و شهرهای مکمل معرفی شده اند . دراصفهان ، شاهین‌شهر و خمینی‌شهر به عنوان شهرهای مکمل تدارک دیده شده است.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در این زمینه به ایرنا گفت: انتخاب شهرهای مکمل و جایگزین بر اساس نظرخواهی از استان ها و برای مدیریت هرچه بهتر سفرهای نوروزی انجام می شود.

شهرام امیری با بیان اینکه این کار برای نوروز ۱۴۰۱ نیز انجام شد ، افزود: ما پیش بینی می کنیم که چهار پیک در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ داشته باشیم و بر این اساس تمهیدات لازم در ستاد سفر استان و کشور انجام شده است.  وی اظهار داشت : شهرهای مکمل به منظور اقدامات احتیاطی انتخاب شده اند تا اگر در اوج مسافرت ها ، سرریز مسافران در شهری وجود داشت ، به شهرهای جایگزین منتقل شود.

امیری با اشاره به پیش بینی های هواشناسی درباره بارندگی ها در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد : با توجه به این شرایط ، چادرخوابی به حداقل می رسد و علاوه بر اقامتگاه های رسمی مانند هتل ها و مهمانپذیرها از ظرفیت سالن های ورزشی و مدارس بیشتر استفاده می شود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام ( نقش جهان ) ، کاخ چهلستون ، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های "وزوان" ، "مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده ، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

شاهین شهر در ۲۰ کیلومتری شمال و خمینی شهر در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته اند

برای بازدید از تورهای داخلی این جا کلیک کنید

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O