ورود گردشگران به ترکیه پس از زلزله
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 28 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

بخش‌هایی از ترکیه و سوریه بر اثر زمین لرزه مهیبی که در ساعات اولیه روز دوشنبه 17 بهمن ماه ( 6 فوریه )  رخ داد ، ویران شدند . این بلای طبیعی علاوه ‌بر گرفتن جان هزاران نفر، تردیدهایی در میان گردشگرانی به وجود آورده که سفر به ترکیه را از پیش در برنامه خود قرار داده بودند.

این زمین لرزه در جنوب شرقی ترکیه و در « غازی اینتاب » ، شهری نزدیک به مرز سوریه رخ داده است و عمدتا بر 10 استان ترکیه از جمله آدانا ، آدیامان ، دیاربکر ، هاتای ، قهرمان مرعش ، کیلیس ، مالاتیا ، عثمانیه و سانلی اورفا تاثیر گذاشته است . در حالی که محبوب‌ترین مقاصد و شهرهای توریستی ترکیه به طور مستقیم تحت‌تأثیر زلزله قرار نگرفته‌اند ، این اتفاق بسیاری از مسافران را درباره پیامدهای سفر به این کشور دچار تردید کرده است . هرچند در مقطع کنونی هیچ محدودیتی برای سفر به ترکیه وجود ندارد ، برخی کشورها از جمله آمریکا به مسافرانی که قصد دارند در آینده نزدیک به ترکیه سفر کنند ، هشدار داده از نزدیک شدن به مناطق آسیب ‌دیده از زلزله اجتناب کنند.

مراکز اصلی گردشگری ترکیه ، از جمله آنتالیا و استانبول ، به ترتیب در فاصله ۳۶۹ مایلی و ۵۲۸ مایلی از غازی عینتاب ( از مسیر هوایی ) قرار دارند و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آسیب یا اختلال در سفر به مناطق اصلی گردشگری این کشور ثبت نشده است .

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O