نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران افتتاح شد
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 28 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از امروز ، 18 بهمن ماه آغاز به کار کرد . این نمایشگاه تا روز جمعه ۲۱ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است .

روبان افتتاح این نمایشگاه را عزت‌الله ضرغامی ، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به همراهی تعدادی از سفرای خارجی کشورهای مقیم در ایران برید . به این امید که در شرایط کنونی که سفر و گردشگری تخت تاثیر افزایش هزینه‌ها ، نوسانات ارزی و تحولات اخیر کشور با رکود مواجه شده است ، بازار سفر رونقی تازه پیدا کند.

ضرغامی سپس به همراه سفر ای خارجی و با استقبال نوازنده‌ها و گروه‌های موسیقی ، از غرفه‌های گردشگری و صنایع دستی بازدید کرد.

بنابر اعلام معاونت گردشگری ، در نمایشگاه امسال نمایندگانی ازروسیه ، عراق ، پاکستان ، ترکیه ، قطر ، تاجیکستان ، اندونزی ، هندوستان ، مالزی ، گینه ، ویتنان ، ژاپن و ونزوئلا حضور دارند که هدف بیشتر آن‌ها جذب گردشگران ایرانی در آستانه تعطیلات نوروز است.

در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی ، دوره‌های آموزشی و میزگردهایی نیز برگزار می‌شود . هم چنین ۱۵۰ متر از فضای نمایشگاه به دانشجویان گردشگری و صنایع دستی اختصاص داده شده است.

نمایشگاه امسال مانند دوره‌های گذشته نیز بخشی ویژه را به گردشگری سلامت اختصاص داده است .

سالن‌های ۶ ، ۷ ، ۸ ، ۹ و ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران به محصولات و فعالیت‌های صنایع دستی اختصاص داده شده است . مریم جلالی ، معاون صنایع دستی همچنین گفت که از محل تبصره ۱۸ ، وام خرید صنایع دستی با سود ۸ تا ۱۲ درصد داده می‌شود . البته جزییات شرایط پرداخت آن را هنوز تشریح نشده است .

کاروان خودروهای تاریخی در کنار ون‌های مسافرتی نیز هر روز در محوطه نمایشگاه حضور خواهند داشت.

بخشی از فضای نمایشگاه مانند هر سال به چادرهای عشایری اختصاص داده شده تا بتوانند از این طریق شیوه زندگی و محصولات خود را به نمایش بگذارند.

شهر اردبیل امسال به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی شده است و در این راستا  فعالیت خود را همزمان با افتتاح این نمایشگاه در غرفه این استان آغاز کرده است .

نمایشگاه گردشگری هر سال در بهمن‌ماه برگزار می‌شود تا فرصتی برای بررسی مقاصد سفر و برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی باشد .

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O