کشف مومیایی‌ با زبانی از جنس طلا
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 07 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

کاوش جدید باستان‌ شناسان در یکی از گورستان‌های مصر به کشف مومیایی‌هایی با زبان‌هایی از جنس طلا منجر شد .

‌باستان‌ شناسان مصری با کاوش در بخشی از گورستان «قویسنا» در استان «منوفیه» ، چندین مومیایی کشف کردند که در دهانشان زبان‌هایی از جنس طلا قرار داشت . مصریان باستان به این دلیل زبانی از جنس طلا در دهان مومیایی قرار می‌دادند که فرد متوفی بتواند در جهان پس از مرگ با «اُزیریس» ، ایزد جهان زیرزمین و زندگی پس از مرگ در اساطیر مصر باستان ارتباط برقرار کند . مومیایی‌هایی که در این مکان کشف شده‌اند در شرایط خوبی قرار ندارند ‌اما برخی از آن‌ها با ورقه‌های طلا پوشانده شده بودند و در تابوت‌های چوبی قرار داشتند . در جریان کاوش در این گورستان که مقبره‌هایی از دوره‌های مختلف تاریخ مصر را در خود جای داده است ، علاوه‌ بر مومیایی‌ها ، بقایای ظروف سفالین ، ورقه‌های طلا به شکل سرگین‌ غلتان ، گل لوتوس و طلسم‌های سنگی نیز کشف شد .

گورستان «قویسنا» که یکی از مهم‌ ترین محوطه‌های باستان‌ شناسی «دلتای نیل» محسوب می‌شود و مقبره‌های دوره‌های مختلف تاریخی در آن وجود دارد ، تغییرات در سبک معماری مقبره‌ها و روش‌های تدفین در گذر زمان را به نمایش می‌گذارد .

کاوش‌های پیشین باستان ‌شناسان در این مکان به کشف مجموعه‌ای از مقبره‌ها ، بقایای ساختمان‌ها ، مومیایی‌ها ، تابوت و تابوت‌ دان‌ها ( یک تابوت ‌دان بزرگ پر نقش و نگار از جنس سنگ گرانیتی که برای یک راهب عالی رتبه تهیه شده بود ) ، منجر شده است .

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O