مرداد ماه آخرین پرواز ایرلاین ایرانی به مالزی انجام شد ...
اخبار گردشگری آژانس مسافرتی راه خیال 23 آبان ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

از بین شرکت‌های هواپیمایی کشورمان تنها ماهان ایر پرواز مستقیم به مالزی (کوالالامپور) داشت که در دوره پاندمی کرونا پروازهای ماهان به این کشور قطع و تعلیق شد. پس از فروکش کردن سرایت کرونا دوباره پروازها به کوالالامپور را از سر گرفت اما مشکلاتی دیگر مانع از برقراری تنها پرواز ایرلاین ایرانی به مالزی شد و حالا اغلب مسافران ایرانی باید با ایرلاین‌های دیگر عازم این کشور شوند.

 

مقصود اسعدی سامانی ، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از پایان پروازهای ایرلاین ایرانی به مالزی خبر داد و گفت: روز جمعه 21 مرداد ماه آخرین پرواز ایرلاین ایرانی به مقصد کوالالامپور در ساعت 19 و 50 دقیقه انجام می‌شود و دیگر پروازی از سوی ایرلاین‌های کشورمان به مالزی نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه با توجه به طولانی بودن مسیر تهران- کوالالامپور فقط هواپیماهای ماهان و ایران‌ایر امکان پرواز در این مسیر را داشتند ، ادامه داد : از این پس مسافران باید از پرواز ایرلاین‌های خارجی در این مسیر استفاده کنند.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره علت قطع پرواز‌ها در این مسیر اظهار داشت : مالزی دیگر به ایرلاین‌های ایرانی سوخت نمی‌دهد چرا که شرکت‌های سوخت رسان در فرودگاه‌های مالزی با آمریکایی‌ها همکاری دارند و به این شرکت‌ها اعلام شده اگر به هواپیماهای ایرانی سوخت دهند ، مشمول تحریم‌ها می‌شوند.

 

اسعدی سامانی درباره تبعات حذف ایرلاین‌های ایرانی در این مسیر پروازی گفت : درآمدهای جابه جایی مسافر در این مسیر از ایرلاین‌های داخلی حذف می‌شود و یکی از پایگاه‌های جنوب شرق آسیا که یک ایرلاین‌ داخلی توانسته بود در این مسیر پرواز به آن را برقرار کند از دست می‌دهیم . این نمونه‌ای از هزینه‌های تحریم‌ها است که به صنعت هوانوردی کشور تحمیل شده‌ است .

 

وی افزود : هیچ فرودگاهی در مالزی به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهد که امکان جایگزینی مقصد در مالزی را داشته باشیم.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره میزان تقاضای سفر در مسیر ایران - مالزی افزود : پیش از شروع کرونا ، میزان درخواست برای این مسیر زیاد بود ، به طوری که 2 الی 3 پرواز در هفته انجام می‌گرفت و در دوران فراگیری کرونا ، پروازها در این مسیر قطع شد و پس از آن هفته‌ای یک پرواز برقرار بود که آن هم به دلیل تحریم‌ها قطع می‌شود.

 

مقالات پربازدید
6Lc34vQkAAAAAK6LKzP-5fxMinPSROykJEH0UT9O